Raport odpowiedzialny konsument i przedsiębiorstwo

Instytut Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie opublikował pierwszy raport naukowy mierzący zjawisko społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i konsumentów. Opracowane zostały dwa indeksy: Barometr Odpowiedzialnego Zarządzania Przedsiębiorstwem i Barometr Społecznej Odpowiedzialności Konsumenta.

W badanie zaangażowane było także Forum Odpowiedzialnego Biznesu – organizacja ekspercka, będąca inicjatorem i partnerem przedsięwzięć kluczowych dla CSR w Polsce oraz ABR Sesta – instytut badawczy prowadzący badania o tematyce społecznej. Indeksy będą cyklicznie wyliczane i publikowane.

„Celem badania było zarówno określenie poziomu świadomości i stanu realizacji odpowiedzialnego zarządzania w przedsiębiorstwach w Polsce w oparciu o wytyczne zawarte w normie ISO 26000, jak i poznanie opinii na temat zachowań konsumentów w ramach ich społecznej odpowiedzialności. W ramach badania opracowano dwa indeksy (…) pozwalające na monitorowanie realizacji praktyk odpowiedzialnego zarządzania przez przedsiębiorstwa oraz postaw społecznej odpowiedzialności wśród konsumentów” – wskazał rektor SGH i dyrektor Instytutu Zarządzania, dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH.